Takaisin | Portfolio | Ginipik Pages 1. Esisuunnittelu | 3. Graafinen toteutus ja äänityöt | 4. Ohjelmointi ja testaus | 5. Mitä saatiin tulokseksi? 2. Suunnittelu J&L-rompun suunnittelussa oli, niin ristiriitaiselta kuin se kuulostaakin, samaan aikaan sekä huomattava määrä vapauksia että rajoituksia. Sisältösuunnittelussa rajat asetti Eppu Nuotion laatima tv-sarjan käsikirjoitus, jonka kanssa rompun sisältö ei saanut olla ristiriidassa. Samaan aikaan käsikirjoitus täytyi toteuttaa itsenäisesti Nuotion ollessa sidottu käynnissä oleviin tv-sarjan kuvauksiin ja J&L-kirjan puhtaaksikirjoittamiseen. Tämä tarkoitti sitä, että Jalan & Lampun "maailmaan" ei voitu kehitellä mitään uusia päähenkilöitä eikä suuria tapahtumia tai elämänmuutoksia. Muuten allekirjoittaneella oli rompun sisällön suhteen vapaat kädet. Kaavio esittää karkeasti lajiteltuna rompun suunnitteluun vaikuttaneet tekijät, joista seuraavaksi muutama sananen: Alkusumu
Tarinan rakenteelle on multimediassa monenlaisia mahdollisuuksia:
Hahmojen ulkonäölle oli tiettyjä vaatimuksia:
Sisällön suhteen tilaajat asettivat lukuisia toiveita:
Käyttöliittymä
1. Esisuunnittelu | 3. Graafinen toteutus ja äänityöt | 4. Ohjelmointi ja testaus | 5. Mitä saatiin tulokseksi? Takaisin | Portfolio | Ginipik Pages |